Szlak wokół Tatr wyróżniony certyfikatem Polska Marka Turystyczna – kandydat!

W projekcie realizowanym przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polską Organizację Turystyczną Szlak wokół Tatr znalazł się wśród 11 laureatów, wybranych spośród 117 zgłoszeń pretendujących do tytułu Polskiej Marki Turystycznej.

W poniedziałek, 16 września 2019r., w Warszawie odbyło się ogłoszenie wyników konkursu i wręczenie certyfikatów. W wydarzeniu uczestniczyli m.in. Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki, Anna Krupka, Sekretarz Stanu w MSiT oraz Robert Andrzejczyk, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Takie wyróżnienie i dostrzeżenie przez ekspertów z branży turystycznej strategicznego projektu Euroregionu „Tatry” bardzo cieszy i potwierdza, że Szlak wokół Tatr ma ogromny potencjał, a dotychczasowe działania zmierzają w dobrym kierunku. Dzięki wsparciu ministerstwa będziemy mogli rozwinąć te działania. Dlatego Europejskie Ugrupowanie Współpracy Terytorialnej TATRY zdecydowało o przygotowaniu aplikacji do konkursu. Tytuł otrzymany przez Szlak wokół Tatr to przede wszystkim wyróżnienie dla wszystkich polskich i słowackich partnerów projektu, których intensywne prace, zaangażowanie i zrealizowane inwestycje przyciągają od kilku lat tysiące rowerowych turystów. Wielkie gratulacje dla Gminy Czarny Dunajec, Gminy Nowy Targ, Miasta Nowy Targ, Gminy Szaflary, Gminy Łapsze Niżne, miasta Kieżmark, Spiska Bela, Liptowski Mikulasz, Trstena, Stara Lubowla, gminy Hladovka, Sucha Hora, Liesek, Niżna, Vrbov, Huncovce, Wielka Łomnica, Hniezdne!

Tytuł „Polska Marka Turystyczna” otrzymały m.in. zaprzyjaźnione z Euroregionem „Tatry” marka Beskidy i Śląsk Cieszyński, którym serdecznie gratulujemy! Ponadto w gronie Marek Turystycznych znalazły się miasta Lublin i Toruń oraz Kraina Lessowych Wąwozów.

Tytuł „Polska Marka Turystyczna – kandydat” oprócz Szlaku wokół Tatr przyznany został Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, Mazurom Zachodnim, Puszczy Białowieskiej, miastu Zamość i Ziemi Świętego Krzyża.

Wszyscy zakwalifikowani, w szczególności kandydaci do tytułu „Polska Marka Turystyczna”, otrzymają dostęp do zapewnionego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki wsparcia w postaci udziału w szkoleniach, doradztwa eksperckiego, organizacji audytów, wizyt studyjnych czy uczestnictwa w badaniach wizerunku danych destynacji turystycznych.

Opr. i fot.: Europejskie Ugrupowanie Współpracy Terytorialnej TATRY